Je zal het maar meemaken. Je kijkt ongeduldig uit naar het moment waarop je pakje geleverd wordt, maar dat moment lijkt niet te komen. Erg frustrerend, dat begrijpen we. En toch hoef je niet te wanhopen. Ontdek hier wat je het best onderneemt wanneer je je pakket niet ontvangen hebt.
Contacteer de klantendienst wanneer je je pakket niet hebt ontvangen
Als je zending niet is aangekomen, hoef je niet meteen te panikeren. Vaak is er niets ernstigs aan de hand. Al wil je natuurlijk wel weten wat de reden is waarom je pakje nog niet is aangekomen. Check allereerst onze track-and-trace-dienst. Daar kom je al heel wat meer te weten over de status van je pakket. Nog onduidelijkheden? Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst.
E-mail geopend of telefoon in de hand? Zorg dat je zeker het zendingnummer kent en indien nodig een nauwkeurige en gedetailleerde beschrijving van de goederen en de verpakking kan geven. Op onze centra voor gevonden zendingen worden onjuist geadresseerde zendingen en uit de verpakking geraakte voorwerpen bewaard. Het is mogelijk dat je zending in een van die centra wordt teruggevonden. Zo niet, zoeken we verder voor je uit waar het fout is gelopen.
Niemand thuis en daardoor je pakket niet ontvangen
Bovenstaand scenario komt gelukkig niet vaak voor. Wat wél af en toe gebeurt: een levering wanneer je niet thuis bent of wanneer de kantoren gesloten zijn. Kunnen we het pakket ook niet bij de buren afgeven, dan laten we een kaart achter in je brievenbus. Via onze online tool On Demand Delivery kan je een andere leveringsoptie kiezen: service point (op zaterdag & ruime openingsuren), ander adres, buren, afleveren zonder handtekening, … Of je kiest ervoor om het pakje op een andere dag te ontvangen (binnen de zeven kalenderdagen).
Tip: kies de juiste verpakking
Houd er rekening mee dat schade aan vervoerde goederen vaak het resultaat is van inadequate verpakking. Een correcte, stevige verpakking met de juiste afmetingen is een voorwaarde om je pakket op tijd en in goede conditie op de eindbestemming te krijgen. Gebruik bijvoorbeeld altijd kwalitatieve golfkartonnen dozen voor je pakketten, en vermijd het hergebruik van oude dozen. Die hebben namelijk een deel van hun stevigheid verloren. Wist je trouwens dat wanneer je verzendt via een van onze Service Points, je er een stevige DHL doos bijkrijgt?